Pomenuta naselja pripadaju
(beogradskoj) opstini Palilula.
Ista s leve strane Dunava ima 72000
stanovnika. Ime Palilula po jednima se odnosilo na “mesto smesteno cetvrt sata
od grada opasanog
sancem” a po drugima kazu da je knez Milos zabranio pusenje u
tom delu grada zbog lako zapaljivih
zgrada u to vreme pa su pusaci palili lule tek po izlasku iz
varosi.
Pocetak ture bio je iz Crvenke. Prvenstveno je vikend naselje od
oko stotinak kuca. Kroz naselje
protice Batin kanal. Zastitni nasip duz Dunava
sagradjen je 1933. godine.
Novi Kineski most ili Most prijateljstva povezivace Zemun i
Borcu. Tek je drugi beogradski most preko Dunava. Duzina ce biti oko 1500 metara sa 6 kolovoznih traka i plus pesacko-biciklisticke staze
(sa svake strane mosta po jedna). Duzina svih pristupnih saobracajnica je oko 21 km. Na slici ispod
pogled prema zemunskoj strani.
Pogled prema borcanskoj strani.
A onda prirodne prepreke na nasipu:-).
Tamo gde je poseceno drvece vidik puca ka zemunskoj strani. I tzv. stari put ka Batajnici.
Pogled na drugu stranu i Borcu na
horizontu (uz nedostatak veceg optickog zuma).
Borca
se nalazi na putu Beograd-Zrenjanin.
Udaljena je od Beograda 6 km. Podeljena je na 3 MZ i to:
Stara Borca, Nova Borca
i Borca Greda. Jedno je od najstarijih naselja u ovom delu i pominje se prvi
put u 15. veku.
Iz Borce u 5. brzini ka
Kotezu.put u 15. veku.
Pored nasipa postoji veci broj
salasa. Nekada davno u kucama slicnim ovim` ziveli su ljudi koji su
odrzavali i
brinuli o delu kanala pored istih.
Ujedno i prilazak Kotezu. Kotez je osnovan 1968. godine. Prvobitno je
bio radnicko naselje
zaposlenih u MUP-u, Mostogradnji i Radu. Danas je urbana
sredina. Zvanicno, naselje ima 8000
stanovnika a nezvanicno (ukljucujuci
„divlja” naselja) oko 15000.
Krnjaca je
prvo naselje posle mosta (na levoj obali Dunava). Danas ima oko 12000
stanovnika. Prvobitni stanovnici bili su banatski stocari koji su poceli da je naseljavaju 1913. godine. Znacajnije
naseljavanje pocinje 1929. godine kada je pocela meliorizacija Pancevackog rita.
Pancevacki
most
Gradila su ga nemacka preduzeca
(Siemens-Baunion GmbH iz Berlina i Deutsch-Luxemburgische
Bergwerks und Hutten
AG iz Dortmunda). Most ima po dve trake u oba pravca i jedan zeleznicki
kolosek.
Cela duzina mosta je oko 1520 metara a glavne konstrukcije oko 1135
metara.
Dok su drugari odmarali u
restoranu na slici ispod prepesacih most s obe strane i napravih jos
nekoliko slika s istog.
S druge strane mosta pogled ka Zemunu (na sredini Gardos).
Ostale fotografije mozete pogledati na https://duskoopacic.smugmug.com/
Pogled na Visnjicu (levo) i Visnjicku banju
(desno).
Visnjica
se pruza duz obe strane puta s desne
strane Dunava. Selo je nekada bilo poznato po
visnjama. Nalazi se na oko 6 km od centra grada i ima oko 5000 stanovnika.
Visnjicka banja
je nekada bilo uzvisenje na kome su
Rimljani gradili letnjikovce i vinograde. Pre oko 40
godina na istim padinama
pocela je izgradnja urbanog naselja. Ime Banja odnosi se na izvorista
sumporne
vode koja su davno koristili Rimljani za pravljenje prvih kupatila. Postoje
indicije za
obnavljanje iste jer je voda lekovita.
Karaburma
Prve kuce pojavile su se na padinama
izmedju Zvezdarske sume i Dunava. Turci su u ovom delu
izvrsavali kazne nad
neposlusnim stanovnicima a njihov izraz za egzekuciju je “vencanje sa smrcu”
odnosno kara (crni) i burma (vencani prsten) pa se pretpostavlja da odavde
potice naziv. Nekada su
ovde nicale samo fabrike i bilo je tipicno radnicko
naselje ali krajem sedamdesetih i osamdesetih
naselje prerasta u urbano sa
velikim prilivom stanovnistva. Danas ima oko 40000
stanovnika.
Sreca pa vozovi kasne:-).
Idealno za jednu fotografiju sa sredine
pruge.S druge strane mosta pogled ka Zemunu (na sredini Gardos).
Ostale fotografije mozete pogledati na https://duskoopacic.smugmug.com/
Нема коментара:
Постави коментар