Translate

Претражи овај блог/Search this blog

Srbija - Crvenka, Kineski most, Borca, Kotez, Krnjaca, 21.4.2013.

           Pomenuta naselja pripadaju (beogradskoj) opstini Palilula. Ista s leve strane Dunava ima 72000
           stanovnika. Ime Palilula po jednima se odnosilo na “mesto smesteno cetvrt sata od grada opasanog
           sancem” a po drugima kazu da je knez Milos zabranio pusenje u tom delu grada zbog lako zapaljivih
           zgrada u to vreme pa su pusaci palili lule tek po izlasku iz varosi.

          Pocetak ture bio je iz Crvenke. Prvenstveno je vikend naselje od oko stotinak kuca. Kroz naselje
          protice Batin kanal. Zastitni nasip duz Dunava sagradjen je 1933. godine.
          Novi Kineski most ili Most prijateljstva povezivace Zemun i Borcu. Tek je drugi beogradski most
          preko Dunava. Duzina ce biti oko 1500 metara sa 6 kolovoznih traka i plus pesacko-biciklisticke staze
          (sa svake strane mosta po jedna). Duzina svih pristupnih saobracajnica je oko 21 km. Na slici ispod
          pogled prema zemunskoj strani.
          Pogled prema borcanskoj strani.
          A onda prirodne prepreke na nasipu:-).
          Tamo gde je poseceno drvece vidik puca ka zemunskoj strani. I tzv. stari put ka Batajnici.
           Pogled na drugu stranu i Borcu na horizontu (uz nedostatak veceg optickog zuma). 

           Borca se nalazi na putu Beograd-Zrenjanin. Udaljena je od Beograda 6 km. Podeljena je na 3 MZ i to:
           Stara Borca, Nova Borca i Borca Greda. Jedno je od najstarijih naselja u ovom delu i pominje se prvi
           put u 15. veku.
          Iz Borce u 5. brzini furamo ka Kotezu.
           Pored nasipa postoji veci broj salasa. Nekada davno u kucama slicnim ovim` ziveli su ljudi koji su
           odrzavali i brinuli o delu kanala pored istih. 

          Ujedno i prilazak Kotezu. Kotez je osnovan 1968. godine. Prvobitno je bio radnicko naselje
          zaposlenih u MUP-u, Mostogradnji i Radu. Danas je urbana sredina. Zvanicno, naselje ima 8000
          stanovnika a nezvanicno (ukljucujuci „divlja” naselja) oko 15000.
           Krnjaca je prvo naselje posle mosta (na levoj obali Dunava). Danas ima oko 12000 stanovnika.
           Prvobitni stanovnici bili su banatski stocari koji su poceli da je naseljavaju 1913. godine. Znacajnije
           naseljavanje pocinje 1929. godine kada je pocela meliorizacija Pancevackog rita.
          Pancevacki most

          Gradila su ga nemacka preduzeca (Siemens-Baunion GmbH iz Berlina i Deutsch-Luxemburgische
          Bergwerks und Hutten AG iz Dortmunda). Most ima po dve trake u oba pravca i jedan zeleznicki
          kolosek. Cela duzina mosta je oko 1520 metara a glavne konstrukcije oko 1135 metara.
          Dok su drugari „cevcili” vopi:-) u restoranu na slici ispod Duki je prepesacio most s obe strane i
          napravio jos nekoliko slika s istog.
          Pogled na Visnjicu (levo) i Visnjicku banju (desno).

           Visnjica se pruza duz obe strane puta s desne strane Dunava. Selo je nekada bilo poznato po
           visnjama. Nalazi se na oko 6 km od centra grada i ima oko 5000 stanovnika.

           Visnjicka banja je nekada bilo uzvisenje na kome su Rimljani gradili letnjikovce i vinograde. Pre oko 40
           godina na istim padinama pocela je izgradnja urbanog naselja. Ime Banja odnosi se na izvorista
           sumporne vode koja su davno koristili Rimljani za pravljenje prvih kupatila. Postoje indicije za
           obnavljanje iste jer je voda lekovita.
          Karaburma

          Prve kuce pojavile su se na padinama izmedju Zvezdarske sume i Dunava. Turci su u ovom delu
          izvrsavali kazne nad neposlusnim stanovnicima a njihov izraz za egzekuciju je “vencanje sa smrcu”
          odnosno kara (crni) i burma (vencani prsten) pa se pretpostavlja da odavde potice naziv. Nekada su
          ovde nicale samo fabrike i bilo je tipicno radnicko naselje ali krajem sedamdesetih i osamdesetih
          naselje prerasta u urbano sa velikim prilivom stanovnistva. Danas ima oko 40000 stanovnika.
           Sreca pa vozovi kasne:-). Idealno da se okine jedna sa sredine pruge.
          S druge strane mosta pogled ka Zemunu (na sredini Gardos).
           Ostale slike mozete da pogledate na sledecoj adresi https://picasaweb.google.com/dusko.opacic
      

Нема коментара:

Постави коментар